Hej,

Kom och var med att göra skillnad i samhället både socialt och kulturellt. Vi bjuder in dig till att närvara vid något/några av våra möten, för att du ska få en inblick i vår mötesstruktur och hur Rotary fungerar. Om du bestämmer dig för att ansluta dig till vår klubb, så har du ingen bindningstid, utan prova, med hopp om att du finner detta intressant och att du vill vara med och göra skillnad.

Rotary är en organisation med 1,2 miljoner medlemmar globalt, lokalt är vi en grupp på 48 medlemmar som träffas en gång i veckan. Vi har lunchmöten på Restaurang Hamnkrogen på fredagar kl 12.15-13.30. Vi träffas för trevlig samvaro med gemensam lunch, givande samtal, nätverkande och där vi dessutom får lyssna till inspirerande föredragshållare vid varje möte. Under Covid-19 har vi fått ställa om och håller därför våra veckomöten digitalt på fredagar kl 12.15-13.00.

Rotary är inte en hemlig sekt utan ett gammalt hederligt face to face yrkesnätverk, där vi utbyter idéer och erfarenheter och planerar fina aktiviteter och arrangemang. Vi arbetar globalt såväl som lokalt och är måna om vårt fina ungdomsutbyte.

Är du nyfiken att ”hänga på” en fredag och möta trevliga Rotarymedlemmar, så ses vi fredag kl 12.15. Hör av dig till hoganas-kullen@rotary.se. Anta utmaningen, släpp lös din nyfikenhet, få en inblick i vad Rotary står för och vad du kan bidra med.

Höganäs-Kullen Rotaryklubb, hoganas-kullen@rotary.se