Vår klubb delade i fredags ut två stipendier från klubbens kulturfond, som grundades 1996 av klubbens medlem Gerhard von Hofsten.

Stipendiet delas ut årligen till ungdomar, som är födda eller boende i i Höganäs kommun och som är verksamma inom något kulturellt område.

I år gick stipendierna på 10 000 kronor vardera till Julia Ragnarsdotter och Johan Söllscher.
Julia är 18 år. Hon kommer från Mölle studera nu musik i Lund. Hennes huvudinstrument är trumpet.
Johan Söllscher är 28 år och verksam på Eric Ruuth Kulturhus i Höganäs. Johans huvudinstrument är gitarr.
Johan och Julia kommer tillbaks till vår klubb den 28 juni då vi har presidentskiftet och då har vi möjlgihet att njuta  av några stycken de spelar för oss.