Så var det dags för Petra Holmström att överlämna presidentkedjan till Mats Rydstern. Det blev en trevlig tillställning där många av våra medlemmar samt några gäster anslöt. Vi träffades utomhus, med social distansering, i strålande sommarväder. Det bjöds en lättare lunch, kaffe och bakelse. Petra summerade året och tackade styrelsen samt alla fina medlemmar för ett bra samarbete och år. Det har varit ett ovanligt år med tanke på Covid-19 men tillsammans, som Höganäs-Kullen Rotaryklubb, lyckades vi genomföra ett år med bra resultat. Efter detta tal välkomnade Petra den nye presidenten för 2020/21 Mats Rydstern och överlämnade presidentkedjan. Mats höll sitt första inledande tal som president i klubben, ett år som även det kommer att präglas av Covid-19. Vår medlem Johan Millqvist fick ordet och berättade att han nyligen fyllt 80 år, vilket klubben har uppmärksammat, samt att han detta året firar 50 år som Rotarian. Johan berättade vidare om allt det fina som han har fått vara med om i Rotary, och hur mycket Rotary har betytt. För att visa sin uppskattning överlämnade Johan därefter en gåva till klubben, som president Mats tog emot. Grattis till Johan och ett stort tack för din fina gåva till klubben.

Vi ser nu fram emot ett givande Rotaryår och ett fortsatt trevligt samarbete i klubben.

Ett stort tack för att jag fick förtroendet att vara president i klubben under 2019/20. Ett väldigt fint uppdrag som jag bär med mig.

Kära Rotaryhälsningar

Petra