I fredags, 25 nov, hade vi förmånen att få lyssna till vår egen medlem Ulf Liljefors i ämnet " Varför har elen blivit så dyr". Ett ytterst intressant föredrag.

Under mötet delade klubben ut 10.000 kr till Familjefridsjouren i Höganäs. Ett stöd specifikt för verksamheten med barnen. Motiveringen: Familjefridsjouren i Höganäs som ständigt arbetar för ” Ett jämställt samhälle fritt från våld” är en viktig
stöttepelare. De som hamnat i svårigheter får en bättre vardag. Framgången för familjefridsjouren bygger på professionalism men framför allt på ett stort engagemang och mycket empati. Med begränsade resurser lyckas de göra skillnad. Bidraget från klubben var behållningen från lotteriet vid vårt 40-årsjubileum. Ansvarig för Familjefridsjouren Cecilia Nilsson tog emot bidraget. Hon berättade också vilken skillnad gåvan gör. Ta gärna kontakt med familjehemsjouren för att skänka egna gåvor.